Történetünk

Tantestületünk fontos értéke – a Fodor Zeneiskola hagyományaira épülve – az innovatív szellem, mely új nevelési módszerek megteremtésével segíti hozzá a gyerekeket személyiségük, képességeik fejlesztéséhez, kibontakoztatásához.

A szakmai munka elismeréseként iskolánk elnyerte az „Akkreditált Kiváló Tehetségpont” (2011), az „Előminősített Referencia-intézmény” (2011), majd a „Minősített Referencia-intézmény” (2014) címeket. Az iskola kiemelkedő, több évtizedes pedagógiai munkája elismeréseként 2002-ben – elsőként az országban – megkapta a „MAGYAR MűVÉSZETOKTATÁSÉRT” plakettet, 2009-ben – alapításának 105.évfordulóján – elnyerte az oktatási és kulturális miniszter által adományozott MINISZTERI DICSÉRő OKLEVELET.


Handsonic használata szolfézsórán

Iskolánk Tehetségpontként széles körű országos és nemzetközi kapcsolatokkal rendelkezik, és számos innovatív kezdeményezéssel igyekszik megfelelni a kor pedagógiai kihívásainak. Ilyen például a Roland Handsonic HP-20 használatának bevezetése a szolfézstanításban. Az eszköz a zenei hang keletkeztetését, a tapintásérzet kialakítását és a kötetlen zenei kommunikáció (improvizáció) élményét teszi megélhetővé a tanulók számára.
Minősített referencia-intézményként két jó gyakorlatunkat akkreditálták – a mentortanári, valamint a közösségi zenélést erősítő „Egyedül nem megy” című programokat –, ezeket folyamatosan működtetjük.

Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye cím elnyerésével (2017) iskolánk regionális programokat szervez, tanáraink a hálózatos együttműködések és a módszertani kultúra fejlesztése céljából bemutató tanításokat tartanak. A programok egy része kapcsolódik a Budapesti Pedagógiai Oktatási Központ által megjelölt tematikákhoz is. (pl. IKT-eszközök, sajátos nevelési igényű gyerekek, fenntarthatóság, stb.)
A tanárképzés megújulásához kapcsolódó gyakorlóhelyi feladatok – a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, a Debreceni Egyetem és a Pécsi Egyetem partneriskolájaként – erősítik a pedagógiai munkát. Zeneiskolánk már 1905 óta ellátja a budapesti felsőfokú tanárképzés gyakorlóhelyi feladatait. A debreceni és a pécsi egyetem hallgatóit a bolognai képzés bevezetése óta fogadjuk. Jelenleg klasszikus és jazz zenei szakokon folyik a hallgatók képzése. A tanárképzés feladataiban való aktív közreműködés hozzájárul a magyar alapfokú zenepedagógia értékeinek őrzéséhez, a módszertani örökség átadásához.


Videótréning Tóth Réka, Pozsár Andrea és Deutsch Nóra óráján

A TAZI tantestületében számos gyakorlatvezető, mentortanár, mesterpedagógus, szaktanácsadó, tanfelügyelő, országos közoktatási szakértő dolgozik, sokan a professzionális zenei élet szereplői, többen pedagógiai művek, tantervi programok, zenei kiadványok szerzői, akik az ország zeneoktatásának színvonalát, eredményeit is fejlesztik. Nekik köszönhetően iskolánk olyan módszertani műhellyé lett, amely akkreditált képzéseket is szervez. A gyakorlatvezető illetve mentortanárok vezetésével olyan videotréning programot indítottunk házon belül, amely abban segíti a fiatalabb tanárok munkáját, hogy a tanításról készült videofelvételeket közösen elemezve visszajelzést kapjanak módszereikről. Ilyen módon „tükörbe” pillantva lehetőséget kapnak arra, hogy pedagógiai eszköztáruk egyre bővüljön.

< Előző oldal 1 2 3 4 5 Következő oldal >

 emblemablue

tehetsegblue

ohnobackground

Tóth Aladár Zeneiskola
Alapfokú Művészeti Iskola

Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye
Akkreditált Kiváló Tehetségpont
A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
a Debreceni Egyetem és a
Pécsi Tudományegyetem Partneriskolája

Cím: 1063 Budapest, Szív u. 19-21.

Telefon:
+36-1-4130459
+36-1-3428104
+36-1-4130818

E-mail: tazi@tothaladar.hu