Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem gyakorlóhelye

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iskolánk fenntartója:

 

 

 

 

1952-2012-ig iskolánk fenntartója,

2013-tól működtetője:

 


Iskolánk a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Akkreditált Kiváló Tehetségpontja

 


NTP-AMI-17-0064

Zenés élet a színpadon

A pályázati beszámoló itt olvasható.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iskolánk partnerei:

Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem

 
 
 
 
 
 
Pécsi Tudományegyetem
 
 
 
 
 
 

Debreceni Egyetem Zeneművészeti Kar

 
 
 
 
 
 

Eötvös 10 Közösségi

és Kulturális Színtér

 

Magyar Zeneiskolák

és Művészeti Iskolák Szövetsége

 
 

 

 

 

 

Zenetanárok Társasága

 

 

Kórusaink nyomában

Kórusokkal, baráti társaságokkal, karnagyokkal szeretnénk megismertetni olvasóinkat. Olyan emberekkel, akik hetente több órát arra áldoznak, hogy énekeljenek. Énekeljenek, azért mert jó nekik. Senki nem kényszeríti őket, nem ez a munkahelyük, nem ebből élnek. Szeretnek próbákra járni, mert kapnak és adnak is ezáltal. Tudást, emberséget, kikapcsolódást, barátokat? Hogy pontosan mit, azt ők maguk mondják majd el.

A cikk további része a musicianswho.hu oldalán itt olvasható.

 

Kortárs operabemutató a TAZI-ban

 

Szőnyi Erzsébet Firenzei tragédia című művét több évtizedes pihenés után színpadra vitte a Tóth Aladár Zeneiskola Operastúdiója. Szenvedélyes, fordulatos mű, amelynek 21. századi új életre keltése egy másik újjászületéssel is egybefonódott: bemutatója a varázslatos hangversenyteremmé alakult a Tóth Aladár Zeneiskola földszinti Fodor-termében volt, december 1-én. December 6-án és 7-én pedig az Orosz Kulturális Központban játszották el. A műfajában is szinte egyedülálló „női kortárs operáról" Pallagi Judit művészeti vezetővel, és a Bianca szerepét alakító Lilik Judittal beszélgettünk.

tovább...

 
 

Miért jó, ha a gyerek zenét tanul?

 

"A növendékek csupán 1 százaléka kerül közel ahhoz, hogy művész legyen, de az, hogy erre kinek van lehetősége, csak akkor derül ki, ha esélyt kap a tanulásra. Ráadásul az a tudás, amelyet nálunk megszereznek a gyerekek, közvetett társadalmi értéket teremt. A zenén kívül nagyon sok mást is tanulnak, másféle készségeket is fejlesztünk: felfedezik például, mit jelent a tanulás öröméért tanulni, olyan „hétköznapi" előnyökről nem is szólva, mint hogy fejlődik a kreativitásuk. A zeneiskolai oktatás egyben tudatos tehetséggondozás: arra is odafigyelünk, a diák milyen egyéb képességeit lehet fejleszteni, hogy a többi tantárgyban is előrébb jusson." - Magyar Margit így beszélt az állami hangszeres zeneoktatás hatvanadik születésnapján a zeneoktatásról.
Az interjú  további részét itt olvashatják.
 

Miért szeretem a hangszerem?

 

Zeneismeret órarendek

 

Hírmondó archívum

 

Hallgass zenét, olvass róla!

 

Fórumozz, kérdezz tőlünk!