Csapatban dolgozunk

„Megtanulunk csapatban dolgozni” - Réti Tamás zongoratanár így foglalta össze a TAZI két „jó gyakorlatának” lényegét. 
 
- A „komplex személyiségfejlesztés a zenei együttesekben” címmel megfogalmazott munka régi jó gyakorlat a zeneiskolánkban. Nemcsak zenei képzést folytatunk, hanem rengeteg olyan fejlesztő feladatot – köztük például légző- és koncentrációs gyakorlatokat – végeztetünk a különböző életkorú gyerekekkel a zenekarokban, amely során megtanulnak egymásra figyelni, egymást elfogadni, és ezt a képességüket az élet más területein is tudják majd hasznosítani.
A „mentortanár a zenei tehetségekért” program keretében „tehetséggyáros” tanáraink fiatal kollégáiknak próbálják átadni a tehetségek felismerése és fejlesztése terén felhalmozott több évtizedes tapasztalataikat, a tehetséges gyerekekkel való foglalkozástól a versenyekre való felkészítésig.
Réti Tamás értékelése szerint, túl azon, hogy a referenciaintézményeknek lehetőségük van pénzre váltani a felhalmozott szakmai tapasztalatokat a jó gyakorlatok értékesítésével, a további szakmai fejlődésnek is jó indikátora lehet a program. Számos új TÁMOP pályázaton előnyt jelenthet – vagy eleve feltétele - a referenciaintézményi minősítés. A jó gyakorlatok megfogalmazása szemléletváltást eredményezhet, könnyebb elkerülni, hogy a tanítás gépies, lélektelen rutinfeladattá váljon.
Sokan ódzkodnak attól, hogy leírják, amit tesznek, pedig ez sokat segít a tudatosításban és a fejlődésben. A másik fontos szakmai hozadéka a programnak, hogy a „magányos” munkához szokott zenetanárok rákényszerülnek arra, hogy csapatban is dolgozzanak, ami szintén hozzásegíthet ahhoz, hogy – megtartva mindent, ami bevált - elkezdjünk új megközelítéseken is gondolkodni.

Miért szeretem a hangszerem?

 

Zeneismeret órarendek

 

Hírmondó archívum

 

Hallgass zenét, olvass róla!

 

Fórumozz, kérdezz tőlünk!