Sötétség délben

A legfiatalabb korosztály volt a célközönsége az Óbudai Danubia Zenekar szombat délelőtti matinékoncertjének, melynek műsorát régi közönségnevelő hagyományokhoz alkalmazkodva egyetlen témára, jelesül az éjszaka zenei megjelenítésére fűzték fel a szervezők.

Az Óbudai Danubia Zenekar matinéja 2013. február 16-án volt a Nemzeti Színházban. A kritika további része az Opera-Világ honlapján olvasható.

 

Kórusaink nyomában

Kórusokkal, baráti társaságokkal, karnagyokkal szeretnénk megismertetni olvasóinkat. Olyan emberekkel, akik hetente több órát arra áldoznak, hogy énekeljenek. Énekeljenek, azért mert jó nekik. Senki nem kényszeríti őket, nem ez a munkahelyük, nem ebből élnek. Szeretnek próbákra járni, mert kapnak és adnak is ezáltal. Tudást, emberséget, kikapcsolódást, barátokat? Hogy pontosan mit, azt ők maguk mondják majd el.

A cikk további része a musicianswho.hu oldalán itt olvasható.

 

Kortárs operabemutató a TAZI-ban

 

Szőnyi Erzsébet Firenzei tragédia című művét több évtizedes pihenés után színpadra vitte a Tóth Aladár Zeneiskola Operastúdiója. Szenvedélyes, fordulatos mű, amelynek 21. századi új életre keltése egy másik újjászületéssel is egybefonódott: bemutatója a varázslatos hangversenyteremmé alakult a Tóth Aladár Zeneiskola földszinti Fodor-termében volt, december 1-én. December 6-án és 7-én pedig az Orosz Kulturális Központban játszották el. A műfajában is szinte egyedülálló „női kortárs operáról" Pallagi Judit művészeti vezetővel, és a Bianca szerepét alakító Lilik Judittal beszélgettünk.

tovább...

 
 

Miért jó, ha a gyerek zenét tanul?

 

"A növendékek csupán 1 százaléka kerül közel ahhoz, hogy művész legyen, de az, hogy erre kinek van lehetősége, csak akkor derül ki, ha esélyt kap a tanulásra. Ráadásul az a tudás, amelyet nálunk megszereznek a gyerekek, közvetett társadalmi értéket teremt. A zenén kívül nagyon sok mást is tanulnak, másféle készségeket is fejlesztünk: felfedezik például, mit jelent a tanulás öröméért tanulni, olyan „hétköznapi" előnyökről nem is szólva, mint hogy fejlődik a kreativitásuk. A zeneiskolai oktatás egyben tudatos tehetséggondozás: arra is odafigyelünk, a diák milyen egyéb képességeit lehet fejleszteni, hogy a többi tantárgyban is előrébb jusson." - Magyar Margit így beszélt az állami hangszeres zeneoktatás hatvanadik születésnapján a zeneoktatásról.
Az interjú  további részét itt olvashatják.
 

Miért szeretem a hangszerem?

 

Zeneismeret órarendek

 

Hírmondó archívum

 

Hallgass zenét, olvass róla!

 

Fórumozz, kérdezz tőlünk!