Vigh Andrea hárfabemutató koncertsorozata

Vigh Andrea hárfabemutató koncertsorozata felnőtteknek a 19. Nemzetközi Hárfafesztivál keretében. Közreműködnek: Gulyás Csilla (hárfa), Drahos Béla (fuvola) és az Anima Musicae Kamarazenekar 
 
2017. október 6. (péntek), 19 óra – Festetics Palota, Tükörterem – 19. Nemzetközi Hárfafesztivál
Az ötezer éves hangszer – A hárfa története 2.
A sorozat második koncertjén a 1700-1820 közötti korszakkal és zenéivel ismerkedhet meg a közönség.
 
Az ókor és középkor sokszínűsége után, ahol a hárfák számos fajtája létezett, az 1700-as évektől a pedálos hárfák megépítésével fokozatosan letisztult a hangszer forma- és hangzásvilága. A párizsi arisztokrácia hárfadivatja, melyet Marie-Antoinette királyné inspirált zeneszeretetével és kiváló hangszertudásával, a hárfa első aranykorát hozta el. Valóságos robbanás mutatkozott a hangszer fejlődésében. Csodálatos "ékszer-hangszerek" készültek, míves mestermunkák, feldolgozva a híres keleti motívumokat is.
 
Az 1789-es francia forradalom után a párizsi hárfadivatból európai divat lett. A polgári családok szobáiba is bevonult a hangszer és lassan kialakult a professzionális hárfázás. Ezzel egy időben megalakultak az európai oktatási központok és ezáltal elindult hivatalosan is a professzionális képzés. A hangszergyártók éles versenyben voltak egymással. 1810-ben Sebastian Erard megépítette duplapedálos hárfáját, melyet a mai napig használunk kisebb fejlesztésekkel, de gyakorlatilag változatlanul. Elias Parish Alvars volt az a hárfás géniusz, aki megmutatta Erard hangszerének segítségével a jövőbe vezető utat. 
 
A hangversenyen elhangoznak  Cardon, Petrini, Nadermann, Krumpholtz, Spohr eredeti hárfaműveinek részletei, valamint Mozart: C-dúr fuvola-hárfaversenye Vigh Andrea és Drahos Béla előadásában, a koncerten közreműködik Gulyás Csilla. 
Bővebb információ itt olvasható.
 

Miért szeretem a hangszerem?

 

Zeneismeret órarendek

 

Hírmondó archívum

 

Hallgass zenét, olvass róla!

 

Fórumozz, kérdezz tőlünk!