Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem gyakorlóhelye

Mit tanítunk

Tanáraink és a választható hagszerek

 

 

 

Hírek, sikerek

Tudnivalók, aktualitások, versenyek, díjazottak

 

Eseménynaptár

Koncertek, események napi bontásban                

Gyakorlóhelyi infó

Tanárjelölteknek: hospitálás, gyakorlati tanítás

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iskolánk fenntartója:

 

 

 

 

1952-2012-ig iskolánk fenntartója,

2013-tól működtetője:

 


Iskolánk a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Akkreditált Kiváló Tehetségpontja

 


NTP-AMI-17-0064

Zenés élet a színpadon

A pályázati beszámoló itt olvasható.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iskolánk partnerei:

Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem

 
 
 
 
 
 
Pécsi Tudományegyetem
 
 
 
 
 
 

Debreceni Egyetem Zeneművészeti Kar

 
 
 
 
 
 

Eötvös 10 Közösségi

és Kulturális Színtér

 

Magyar Zeneiskolák

és Művészeti Iskolák Szövetsége

 
 

 

 

 

 

Zenetanárok Társasága

 

 

Befizetés a 2019-2020. tanév 2. félévére

Február 4-5-6-7-én, délután 14-18 óra között lehet befizetni a térítési és tandíjakat a zeneiskola Szív utca 19-21. szám alatti központjában, a földszinti gazdasági irodában.

Baba-mama foglalkozások

A 2019-2020. tanévben is várjuk az 1-4 éves korú gyermekeket bábos hangszerismertető dalokkal, mondókákkal, hangszerekkel  ingyenesen látogatható foglalkozásainkon.
Az első félév időpontjai: 2019. október 16., november 6. és 20., december 4. és 11. szerdai napokon 17.00-17.30 óráig, az iskola székhelyén, a 210. teremben.

Kérjük, támogassa Alapítványunkat!

Köszönjük, ha adója 1%-ának felajánlásával a Tóth Aladár Alapítványt támogatja!

Alapítványunk célja többek között a zenei nevelést elősegítő rendezvények támogatása, a zeneiskola hagyományainak ápolása, rászoruló növendékek zenei tanulmányainak támogatása.

Adószám: 19654858-1-41

Számlaszám: 11706016-20718417-00000000

 

Terézváros legmagasabb rangú pedagógiai elismerésében részesült J. Dunavölgyi Mária

A kerület óvodáiban, iskoláiban dolgozó pedagógusokat köszöntötte az önkormányzat május 30-án, az Eötvös10 színháztermében. Hassay Zsófia, Terézváros polgármestere az önkormányzat, a szülők és a gyerekek nevében megköszönte a pedagógusok és az intézményvezetők egész éves munkáját, majd Simonffy Márta alpolgármesterrel J. Dunavölgyi Máriának, a Tóth Aladár Zeneiskola igazgatóhelyettesének - és Rakó Józsefnek, a Vörösmarty Mihály Általános Iskola igazgatójának - átadta a kerület legrangosabb szakmai elismerését, a Terézváros közoktatásáért díjat. 
 
A jó zenetanár elsősorban is szereti a gyereket. Akkor is, ha nem okos, nem tehetséges, ha szófogadatlan, ha ellenszegül. Nem egy betörnivaló kiscsikót lát benne, akit mindenféle fortéllyal rá kell venni a gyakorlásra, hanem egy formálódó lelket, akit lehetősége van bevezetni egy csodálatos birodalomba: a hangok világába. A jó zenetanár kreatív. Hatalmas képzeletbeli kulcscsomóval jár, és mindig azt húzza elő, amelyik a gyerek aktuális pillanatában éppen belepasszol a zárba, ami a szívét nyitja. Zenét tanulni ugyanis csak nyitott szívvel lehet. Hogy éppen melyik ez a kulcs, azt a szíve súgja meg, és az a sok-sok hasonló helyzetben évek alatt felhalmozódott tapasztalata. A jó zenetanár olyan, mint a gyümölcs: érnie kell. Ugyanakkor a szíve örökké ifjú marad, hogy azt az odafordulást, amelyet egy kétszemélyes mester és tanítvány viszony megkíván, akkor is elő tudja hívni, ha az óra előtt éppen felbosszantották, vagy ha az egyéb teendők hullámai átcsapni készülnek a feje fölött.

Bővebben...

Így ünnepelünk mi ötévente, immár 115 éve

TAZI"Iskolánk gazdag múltját nyilvánosság elé tárni, nemzedékről, nemzedékre kötelességünk. Az egykori iskola munkájával meghatározta a magyar alapfokú hangszeres zenei nevelés fejlődését. Azzal, hogy az elődök emlékezetét őrizzük, egyúttal fejlesztjük a ma közösségi életét. A múltba való visszatekintések, az ünnepi alkalmak arra is jók, hogy a hétköznapoknak irányt mutassanak. Ha időnként felülről tekintünk rá az útra, amelyen járunk, tisztábban láthatjuk a jelen és a jövő feladatait." - foglalta össze az est egyik házigazdája, Lilik Judit, azt a törekvést, amely az egész 2018-19-es tanévünk vezérgondolata volt - iskolánk 115. évfordulóján.
 
 
Alkottak és tanítottak - 20-21. századi magyar zeneszerzők a zenepedagógiai pályán - e gondolat mentén állt össze a 115. év ünnepi zárókoncertjének több mint háromszáz gyerekszereplőt megmozgató műsora. Olyan zeneszerzők műveiből válogattunk, akik a Fodor Zeneiskola - és utódintézményei - falai közt tanítottak (illetve egyikük itt tanult), és zenepedagógusi tevékenységük mellett zeneszerzéssel is foglalkoztak. Kilenc zeneszerző alkotásait szólaltattuk meg május 27-én a Fővárosi Operett Színházban, az elhangzás sorrendjében Horváth Balázs, Weiner Leó, Bántai Vilmos, Kadosa Pál, Szokolay Sándor, Papp Lajos, Dobszay László, Béres János, Serei Zsolt műveit.

Bővebben...

"Alkottak és tanítottak"

A 115 éves Tóth Aladár Zeneiskola jubileumi tanévének záróporgramja 2019. május 27-én hétfőn 17.30 órakor lesz a Budapesti Operettszínházban (1065 Budapest, Nagymező u. 17.).
Az „Alkottak és tanítottak” 20-21. századi magyar zeneszerzők a zenepedagógiai pályán címmel rendezett hangversenyen az elhangzó művek zeneszerzői iskolánk egykori és jelenlegi tanárai: Bántai Vilmos, Béres János, Dobszay László, Horváth Balázs, Kadosa Pál, Papp Lajos, Serei Zsolt, Szokolay Sándor, Weiner Leó.

Példájuk – az alkotó tanár jelenléte az iskolában – hatással van növendékekre és kollégákra egyaránt. Az 1903-ban alapított Fodor Zeneiskola első tanszakai között volt a zeneszerzés is.  Napjainkban is egyik kiemelt feladatunknak tekintjük kortárs alkotások megszólaltatását, élő kapcsolat kialakítását zeneszerző és előadó között...
A műsorban közreműködnek: az iskola kórusai, zenekarai, hazai és nemzetközi versenyt nyert diákjai.
A jubileumi tanév fővédnökei: Hassay Zsófia, polgármester, Dr. Tolnai Marianna, tankerületi igazgató
A program támogatói: Budapesti Operettszínház, Budapest Főváros VI. Kerület Terézváros Önkormányzata, Belső-Pesti Tankerületi Központ,  Budapest Zongoraszalon, Tóth Aladár Alapítvány

 

 

Hlavacsek Tihamér zongoraművész koncertje

2019. május 6. hétfőn 16.30 órától a Fodor-teremben Kurtág, Bartók, Kodály és Chopin műveit, valamint egy meglepetés műsorszámot hallhat a közönség Hlavacsek Tihamér zongoraművész előadásában.

Hlavacsek Tihamér a Zeneakadémián Falvai Sándor, a Yale Universityn Frankl Péter növendéke volt. A New York-i Carnegie Hallban debütált, pályája során Európa, Amerika és Ázsia számos országában koncertezett. Nemzetközi zongoraversenyek első helyezettje, a Magyar Rádió szólistája, a Fischer Annie Ösztöndíj nyertese. Rendszeres vendége rangos fesztiváloknak, a Gramofontól  Az év kiemelkedő fiatal művésze díjat kapta Goldmark összes zongoraműve World preimere (Hungaroton) felvételéért. Felvételeit európai rádiócsatornák rendszeresen sugározzák. Jelenleg a londoni Royal College of Music doktorandusza, ösztöndíjasa. Tovább...

17.30 órától vendégünk kurzust tart a Tóth Aladár Zeneiskola növendékei számára.
A belépés ingyenes. Minden érdeklődőt szeretettel várunk! A hangverseny műsora itt tekinthető meg.

 

Megnyílt a Fodorfeum a Tóth Aladár Zeneiskolában

115 éves iskolánk többek között olyan slágerekkel idézte meg február 7-én a századelő hangulatát, mint a Csak egy nap a világ, a Köszönöm, hogy imádott, a Meseautó, a Gyere te nímand. Eckhardt Gábor zongoraművész, aki a zenetörténeti ismeretterjesztésnek nagy mestere, képekkel, filmrészletekkel, a korszak mindennapi életéről és a dalszerzőkről fennmaradt anekdotákkal egészítette ki a zenei élményt. A szerzők, akik közül nem egynek már a nevét sem tudja, csak a dalait fütyüli a hálátlan utókor, a század történelmének legviharosabb évtizedeiben próbálták az ország felett sűrűsödő fellegekről az élet egyszerű örömeire irányítani a figyelmet, hátha sikerül elhinni, hogy - miként a dal mondja – Minden csak komédia.
 
A két világháború közti Magyarországon virágkorát élte a könnyűzenei szórakoztatóipar. Hogy miért volt ez a nagy mulatni és felejteni vágyás, azt könnyű megérteni, ha belegondolunk, hogy a Monarchia széthullása és az ország kétharmadának elveszítése mekkora trauma lehetett, és hogy a sírva vigadás is a feldolgozás egy módja.
A korszakot mi sem jellemzi jobban, mint a szórakoztató műfaj legsikeresebb zeneszerzőinek sorsa: a tündöklések, elhamvadások, idegenbe szakadások.A Zeneakadémiát végzett Ábrahám Pál például tőzsdeügynökként és banki tisztviselőként dolgozott, emellett jazz-zenekarokra hangszerelt népszerű slágereket. Esténként némafilmek aláfestéseként fehér frakkban és kesztyűben jazz-zenekart vezetett. Ő írta 1928-ban az első olyan operettet, melyben jazz-zenekar foglalt helyet a zenekari árokban. Ettől kezdve a siker megállíthatatlannak tűnt. Hívták Németországba, gigantikus mennyiségű pénzt keresett, napi 12 órát dolgozott, mérhetetlenül sok kávé és napi három doboz cigaretta segítségével. Legnagyobb sikerét az 1932 karácsonyán bemutatott Bál a Savoyban c. operettje jelentette, ahol úgyszólván egész Berlin megjelent a nézőtéren. Amerikában és Japánban is ő számított Európa egyik legismertebb jazz-zeneszerzőjének - egészen Hitler hatalomra kerüléséig. 1939 elején Párizsba, onnan Casablancába, Havannába, majd az USA-ba emigrált, de nem ért el jelentős sikereket. A háború után hátralevő életét egy hamburgi elmegyógyintézetben töltötte.
 

Miért szeretem a hangszerem?

 

Zeneismeret órarendek

 

Hírmondó archívum

 

Hallgass zenét, olvass róla!

 

Fórumozz, kérdezz tőlünk!