Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem gyakorlóhelye

Mit tanítunk

Tanáraink és a választható hagszerek

 

 

 

Hírek, sikerek

Tudnivalók, aktualitások, versenyek, díjazottak

 

Eseménynaptár

Koncertek, események napi bontásban                

Gyakorlóhelyi infó

Tanárjelölteknek: hospitálás, gyakorlati tanítás

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iskolánk fenntartója:

 

 

 

 

1952-2012-ig iskolánk fenntartója,

2013-tól működtetője:

 


Iskolánk a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Akkreditált Kiváló Tehetségpontja

 


NTP-AMI-17-0064

Zenés élet a színpadon

A pályázati beszámoló itt olvasható.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iskolánk partnerei:

Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem

 
 
 
 
 
 
Pécsi Tudományegyetem
 
 
 
 
 
 

Debreceni Egyetem Zeneművészeti Kar

 
 
 
 
 
 

Eötvös 10 Közösségi

és Kulturális Színtér

 

Magyar Zeneiskolák

és Művészeti Iskolák Szövetsége

 
 

 

 

 

 

Zenetanárok Társasága

 

 

Kedves Látogatónk!

 

Folyamatosan dolgozunk honlapunk megújításán. A fejlesztések és karbantartások miatt azonban előfordulhat, hogy rövid ideig nem lesz elérhető a jelenlegi honlap.
Kérjük, ilyen esetekben látogassanak vissza egy későbbi időpontban. Kérjük megértésüket és türelmüket!

 

 

Kérjük, támogassa Alapítványunkat!

Köszönjük, ha adója 1%-ának felajánlásával a Tóth Aladár Alapítványt támogatja!

Alapítványunk célja többek között a zenei nevelést elősegítő rendezvények támogatása, a zeneiskola hagyományainak ápolása, rászoruló növendékek zenei tanulmányainak támogatása.

Adószám: 19654858-1-41

Számlaszám: 11706016-20718417-00000000

 

 

 

Baba-mama foglalkozások

Időpontok a II. félévben: 2019. február 20., március 6., 20., április 3., 24., május 8.
Dalokkal, mondókákkal, hangszerekkel  vár minden kisgyermeket 1 és 4 éves kor között Katona Dóra tanárnő a bábos hangszerismertető foglalkozásokon. Bejelentkezés nem szükséges.

 

 

Megvásárolható a Tóth Aladár Alapítvány által kiadott interjúkötet.

 

A Zeneiskolánk éjszakája visszatér!

2019. április 26-án pénteken ismét színes programokkal várjuk az érdeklődőket: 13.30 órától a legkisebbek ismerkedhetnek a nálunk tanulható hangszerekkel a Hangszersimogatókon, hangszerbemutató koncerteken. 17.00 órától folytatódnak a nagysikerű, már hagyományos programok: a Fordított órák és növendékeink szerzeményeinek ősbemutatói. A sok zenélés mellett kreatív egyedi kirakójátékokat is kipróbálhatnak az érdeklődők a 14.00 órakor kezdődő játszóházban. Tanáraink és zenei együtteseink koncerteznek az este folyamán, végül Táncház zárja a rendezvényt.

A program plakátja itt tekinthető meg. Mindenkit szeretettel várunk a nyílt napon!


 

 

 

 

Jelentkezés a 2019-2020. tanévre

A Tóth Aladár Zeneiskola szeretettel vár a 2019-2020. tanévben is minden általános- és középiskolás diákot, aki kedvet érez a zenetanuláshoz.

Hangszeres tanszakainkra jelentkezni lehet 2019. április 29-én vagy 30-án 16.00 és 18.30 óra között az iskola központi épületében .

A zeneiskolai felvételi beszélgetésen a gyerekek hangszeres- és zenei alkalmasságát vizsgáljuk, tanácsot adunk a hangszerválasztáshoz.

 

 

Hlavacsek Tihamér zongoraművész koncertje

2019. május 6. hétfőn 16.30 órától a Fodor-teremben Kurtág, Bartók, Kodály és Chopin műveit, valamint egy meglepetés műsorszámot hallhat a közönség Hlavacsek Tihamér zongoraművész előadásában.

Hlavacsek Tihamér a Zeneakadémián Falvai Sándor, a Yale Universityn Frankl Péter növendéke volt. A New York-i Carnegie Hallban debütált, pályája során Európa, Amerika és Ázsia számos országában koncertezett. Nemzetközi zongoraversenyek első helyezettje, a Magyar Rádió szólistája, a Fischer Annie Ösztöndíj nyertese. Rendszeres vendége rangos fesztiváloknak, a Gramofontól  Az év kiemelkedő fiatal művésze díjat kapta Goldmark összes zongoraműve World preimere (Hungaroton) felvételéért. Felvételeit európai rádiócsatornák rendszeresen sugározzák. Jelenleg a londoni Royal College of Music doktorandusza, ösztöndíjasa. Tovább...

17.30 órától vendégünk kurzust tart a Tóth Aladár Zeneiskola növendékei számára.
A belépés ingyenes. Minden érdeklődőt szeretettel várunk! A hangverseny műsora itt tekinthető meg.

 

Megnyílt a Fodorfeum a Tóth Aladár Zeneiskolában

115 éves iskolánk többek között olyan slágerekkel idézte meg február 7-én a századelő hangulatát, mint a Csak egy nap a világ, a Köszönöm, hogy imádott, a Meseautó, a Gyere te nímand. Eckhardt Gábor zongoraművész, aki a zenetörténeti ismeretterjesztésnek nagy mestere, képekkel, filmrészletekkel, a korszak mindennapi életéről és a dalszerzőkről fennmaradt anekdotákkal egészítette ki a zenei élményt. A szerzők, akik közül nem egynek már a nevét sem tudja, csak a dalait fütyüli a hálátlan utókor, a század történelmének legviharosabb évtizedeiben próbálták az ország felett sűrűsödő fellegekről az élet egyszerű örömeire irányítani a figyelmet, hátha sikerül elhinni, hogy - miként a dal mondja – Minden csak komédia.
 
A két világháború közti Magyarországon virágkorát élte a könnyűzenei szórakoztatóipar. Hogy miért volt ez a nagy mulatni és felejteni vágyás, azt könnyű megérteni, ha belegondolunk, hogy a Monarchia széthullása és az ország kétharmadának elveszítése mekkora trauma lehetett, és hogy a sírva vigadás is a feldolgozás egy módja.
A korszakot mi sem jellemzi jobban, mint a szórakoztató műfaj legsikeresebb zeneszerzőinek sorsa: a tündöklések, elhamvadások, idegenbe szakadások.A Zeneakadémiát végzett Ábrahám Pál például tőzsdeügynökként és banki tisztviselőként dolgozott, emellett jazz-zenekarokra hangszerelt népszerű slágereket. Esténként némafilmek aláfestéseként fehér frakkban és kesztyűben jazz-zenekart vezetett. Ő írta 1928-ban az első olyan operettet, melyben jazz-zenekar foglalt helyet a zenekari árokban. Ettől kezdve a siker megállíthatatlannak tűnt. Hívták Németországba, gigantikus mennyiségű pénzt keresett, napi 12 órát dolgozott, mérhetetlenül sok kávé és napi három doboz cigaretta segítségével. Legnagyobb sikerét az 1932 karácsonyán bemutatott Bál a Savoyban c. operettje jelentette, ahol úgyszólván egész Berlin megjelent a nézőtéren. Amerikában és Japánban is ő számított Európa egyik legismertebb jazz-zeneszerzőjének - egészen Hitler hatalomra kerüléséig. 1939 elején Párizsba, onnan Casablancába, Havannába, majd az USA-ba emigrált, de nem ért el jelentős sikereket. A háború után hátralevő életét egy hamburgi elmegyógyintézetben töltötte.
 

Emlékkonferencia Dobszay László születésének 84. évfordulója alkalmából

A 2011-ben elhunyt Dobszay Lászlót a Kodály utáni magyar zenepedagógia legnagyobb alakjai közt tartják számon. A születésnapján évek óta rendezett konferenciák mindig az életmű egy jelentős területéhez kapcsolódnak. Idén a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem egy igen széles érdeklődésre számot tartó témát választott: a szolfézstanár munkáját. Iskolánkhoz különösen közel áll ez a téma, hiszen Dobszay László sok éven át szolfézstanár volt itt.
 
Generációk tanultak és tanítottak A hangok világa sorozat köteteiből, amelyek a maguk idejében új gondolkodást hoztak a zeneoktatásba, és e látásmód ma is ugyanolyan élő és friss.
Ez a tankönyvsorozat az akkor I. számú Körzeti Zeneiskolának nevezett intézmény (jogelődünk) falai közt született meg, az akkori igazgató, Czövek Ena ösztönzésére. Jelentőségéről így beszélt Dobszay Ágnes - aki 2010-től 2013-ig zeneirodalmat tanított a Tóth Aladár Zeneiskolában - az intézményünk 110. évfordulója alkalmából megjelent könyvben:
"Apám egészen kicsi korától minden útjába akadó gyereket tanított, például a húgát, aki csak pár évvel volt fiatalabb nála. Eleinte mégsem készült pedagógusnak, de amikor 1954-ben zeneszerzés szakon végzett, gyakorló tanárként az I. számú Körzeti Zeneiskolához került, és megtetszett neki a zeneiskolai munka. Úgyhogy amikor a diploma megszerzése után megkérdezték, mit csinálna legszívesebben, azt mondta, tanítana. Czövek Erna volt akkor az igazgató – egy európai látókörű és zeneileg is nagyon jó gondolkodású ember. Az édesapám tanított ott kamarazenét, zongorát, és felmerült, hogy legyen zeneirodalom és zenetörténet tantárgy is. Ezt akkor olyan növendékek számára találták ki, akikről néhány év hangszertanulás után kiderül, hogy nem zenei pályára készülnek, viszont az általános zenei ismereteiket bővíteni szeretnék. Több évig tartott, mire megalkották ennek a rendszerét, tematikáját, módszertanát. A gyerekek a hangszereikkel mentek a zeneirodalom-órára, és apám a darabokat úgy tanította, hogy amit csak lehetett, megszólaltattak belőle. (...)

Bővebben...

Miért szeretem a hangszerem?

 

Zeneismeret órarendek

 

Hírmondó archívum

 

Hallgass zenét, olvass róla!

 

Fórumozz, kérdezz tőlünk!